Kirándulások

PILISI VÁNDORLÁS 6.0

Ha még emlékeztek, a Covid-lezárások alatt kezdtük el a Pilisi vándorlás elnevezésű túramozgalom teljesítését, mely összesen 164 km-en keresztül járja be a Pilis túraútvonalait, és aki összegyűjti az összes pecsétet a túrafüzetben, az jogosult a „Pilis Vándora” megtisztelő cím és emlékplakett átvételére. A túramozgalmat a Piliscsabai Természetjáró Egyesület szervezi.

Eddig 2020-ban és 2021-ben összesen ötször mentünk ezeken az útvonalakon túrázni, a tavalyi év túrázás szempontjából szinte teljesen kimaradt, de idén összeszedjük magunkat, és újra nekivágunk (még szerencse, hogy a túra teljesítése nincs időben limitálva…)

A Nagy-Kevélynek a megmászását mindig halogattam, két okból is: egyrészt ez esik tőlünk a legmesszebb: Pilisborosjenőről lehet – többek között – megközelíteni, ez tőlünk kb. egy óra autóval, másrészt a levendula-virágzásra szerettem volna időzíteni, hogy megtekinthessük a Kevély-hegyi levendulamezőt is, ha már arra járunk. Most vasárnapra minden összeállt, így reggeli után elindultunk.

A levendulamező nagyon szép, bár nagyobb területre számítottunk. A délelőtti órákban még nem voltak sokan, mint később, amikor lejöttünk a hegyről, akkor már lépni nem lehetett az emberektől és az autóktól. Nemhiába: Budapest közelsége és a levendula együtt, sok embert kicsábít a természetbe.

A Kevély-hegyi levendulamező
Levendulamező

Miután megcsodáltuk a levendulákat, nekivágtunk a hegynek, melynek egy igen meredek szakaszán sikerült felkaptatnunk. A meredek emelkedő végig kitartott, bár viszonylag hamar felértünk a Kevély-nyeregbe, majd innen még kb. egy 100-as szint a tető. Útközben több helyről is megnéztük a szép kilátást, megszereztük a pecséteket, majd elindultunk lefelé. Két helyen is emlékhelyet állítottak a nemrégiben a Himaláján ragadt Suhajda Szilárdnak, itt mi is megálltunk és megemlékeztünk róla. Kicsit nehéz lett a lelkünk az út további részében.

Kilátás
Fent
Emlékhely Suhajda Szilárdnak
🙁
Egy másik emlékpont – Ő sokszor megfordult itt
🙁

A lefelé út sem volt kevésbé meredek, mint a fölfelé, kb. fél kettőre értünk vissza az autóhoz, kellemesen elfáradva. Nem mértük sajnos, de kb. 7 km-t tehettünk meg. Egy bemelegítő túrának éppen megfelelő.

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük